visste ni?

haha det gjorde jag!?
nej skojjar men att en liten slösare som jag som använder upp mina pengar direkt faktiskt sparar alla mynt jag kommer hem med. jag och natalie köpte vars en "sparare" för att vi skulle spara pengar till macedonien. har ingen aning om det faktiskt kommer bli av eftersom vi inte längre är bästavänner och så. annars så skulle vi haft dom pengarna och använt dom där. och blir inte det så kommer jag ju använda dom här hemma i lilla HBG!!
lite vikt har det kommit i den, jag hade en sån i innan också men den bröt jag upp & köppte hem fiskar för. haha fråga mig inte varför men jag fick bara ett ryck och ville överraska pappa som länge hade tjatat om fiskar. så en dag åkte jag och linda iväg och köpte hem fiskar till pappa för mina egna pengar:D

mitt senaste husdjur, min lilla kise jack kostade ju ingenting! det var nämnligen såhär att mina grannar skulle skaffa sig två katter eftersom deras förra blev överkörd av en bil eller inte över körd men den hade fått en smäll av en bil. som tur e hade den inga synliga skador eller va mosad som ni kanske tänker nu så dom fick se sin sista katt i sitt vanliga skick fast tyvärr inte så som de hade velat. katten hade somnat & förgått. så de var på jakt efter en ny katt & de hade hört om några fina vild kattungar vid gåsebäck ?! så jag följde med dom dit och försökte locka ut två katter men det var inte det enklaste, tänk er hur kvicka i benen de var och hur små. de va ju bara ca 4 veckor gamla max:O vi fick dock inte tag på någon katt då & jag hade länge tjatat på pappa om en katt men han vägrade! så jag tog chansen. nästa dag följde min grannes barn anton & min bror med mig som också ville ha katt såklart, de cyklade med mig till gåsebäck. det tar bara ca en kvart att cykla dit, våran väg iaf. och väl där vid trä pallarna där katterna låg övergivna & ensama började vi att försöka ta tag i en katt. efter många knäckta grenar och mycket envis het så fick vi ut en svart katt, jag tappade den dock efter att jag fått tag i den eller jag tappade inte den för den var fortfarande vid marken men jag tappade greppet och den smet iväg. senare fick jag tag på den igen & vi fick med oss han hem. vi la han i elias jacka på vägen hem och väl hemma hos oss så tog vi in han till min granne omattifall pappa skulle komma hem, under tiden de tvättade katten och gjorde lådor till han så stack jag till affären och köpte hem katt mjölk. sen gick jag och min bror över till oss och la katten "jack under min säng. han jamade förskräckligt och när pappa kom hem så var vi tvugna att berätta. så vi sa som det var, pappa vi har tagit hem en katt & han skrattade till och sen visade vi pappa katten som låg och sov så lugnt på sin lilla filt under min säng. pappa blev ganska glad men vi alla där hemma var väldigt oroliga på om han skulleöverleva eftersom han var så liten. han var ynka 13/14 cm lång & vägde bara något hekto eller något sånt. men han överlevde och nu är han en frisk jäkel. han springer runder hemma och på gården & leker så fint med alla katter.



min lilla puma som överlever allt, en bilkrock som orsakade att all hud släppte runt nos och panna, skabb & halv blodiga slaggsmål. men han har fått sin vinst! respekt hos alla katter på gården. minstingen som behandlas som den äldsta &största!

detta blev ett långt inlägg (A)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0