kommer man palla?

fan vad jag hatar plugg... vill inte sitta inne och plugga... vill ut, vill va med mina vänner
och ha kul istället. jag vill gå om dagis... jag vill vara liten igen, slippa allt i skolan och
alla krav... men så mycket man inte kan göra som liten... varför kan det inte vara en
blandning? varför ska det vara så mycket ansvar?
Jag har så många tankar om detta...
men trotts allt, jag blir äldre och mer erfaren vare dag... det betyder också att jag får
ta mer ansvar för mig själv varje dag som går.. varje dag som går så kommer jag
närmre den dag då jag ska starta ett helt eget liv, den dagen då jag ska lämna mitt
barndoms hem. mina kvarter, mina föräldrar, mina syskon. att inte kunna sätta mig vid
ett dukat bord med maten på bordet, att istället själv få prioritera att göra maten själv,
att sköta ett eget hushåll själv. att inte ha någon som väcker en på morgonen.. att få
gå upp och gå till jobb, att få betala räkningar allt... allt går så jäkla snabbt, man hinner
ju för tusan inte med... man ska leva varje dag för hur den kommer.. ta hand om allt
man har, för en dag är man där, där man måste kunna vara kapabel till att ta hand
om saker som man inte annars gjort. ändra sin livsstil och bli vuxen..
så många tankar men bara ett svar, alla blir vi äldre, för varje sekund och minut som
går är vi något äldre. tankarna ändras, vi förändras. det är bara att hålla tummen och
hoppas att alla kommer att kunna acceptera det. acceptera att man förändras, blir
äldre och får mer och mer ansvar och samtidigt mindre tid för vissa saker.
man har inte längre tid att gå ut efter skolan och säga att man bara har en liten läxa som
man snabbt hinner göra innan maten.. nu måste man tänka betyg. överallt snackas
det om betyg, man sitter inne och pluggar för att man helt enkelt måste och för att
sedan kunna få den utbildning man vill ha...
så mycket tankar... har överflöd av dom! detta är en del av dom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0