Dag 08 – Mina syskon

haha här har jag en del att skriva och som alltid så kommer jag dela upp det..
börjar med min "äldsta" bror.. eller ja, min äldsta lillebror :D
som sagt; vi börjar med den fulaste av oss alla. elias :D haha nej jag skojar :D
iaf.. elias.. jag kommer inte ihåg så mycket från när han var bebis eftersom att jag var
endast 2 år då..  men jag har minnen av oss slåss och bråka.. jag har minnen av att
vi kramar om varrandra och stöttar varrandra.. jag har minnen från när vi båda bråkar
om vem som ska sitta fram i bilen, & ja.. oftast så förlorade elias efter som jag var äldst
(stolt)elias har nog minst minnen från vår uppväxt och jag tror inte riktigt att han förstod,
men jag ville/ vågade heller inget säga. & fortfarande gör jag det inte.. vi har båda
hemligheter oss emellan.. vi båda har haft det tufft.. & det har visat sig i vilka vi blev..
jag och min bror hade inte de vanliga slagsmålen ni kanske tror att man har.. vi slåss..
vi kastar saker på varrandra.. vi hotade varrandra med knivar och tändare.. & tacka
gud för att det inte gick illa för någon av oss.. elias och jag hatar varrandra ganska ofta
men det finns verkligen stunder då vi skrattar och hjälps åt.. men det är allt för sällan,
men när vi väl pratar, då pratar vi om allt, eller nej det är att överdriva.. men vi pratar
om ganska mycket, dock håller jag ganska mycket borta då jag inte tycker att det är
nödvändigt för han att veta.. då jag också vet att om jag säger för mycket så springer
han och säger det till våra föräldrar vid minsta missnöje..
jag hatar han ofta eller jag ogillar han ofta kan man också säga, men jag älskar han endå
till djupet av mitt hjärta och jag stöttar han till 100%!

mitt lilla hjärta.. sara!
fy vad jag kämpa för dig! det var en av dom svåraste tiderna i mitt liv då mycket tillkom
med dig.. jag låg på sjukhuset i lund med mamma i ett antal veckor och gick till en
"skola" där för jag ville inte lämna dig.. jag ville inte hem! jag låg alltid vid din sida och
sov, jag fanns alltid där.. jag kunde hålla dig i timmar utan att tröttna.. dagen kom och
du blev bara sjukare och sjukare.. ett akut dop som mamma kallade till och direkt efter
dopet så kallade läkaren ut mig elias mamma och pappa.. jag fattade att något var fel,
då sa han det, något som jag aldrig tidigare känt eller varit med om.. det skar så djupt
in i mitt hjärta. det sved, det bränndes; er lilla syster kommer försvinna..
jag ville inte höra mer, jag ville inte vara kvar där ute i korridoren, inte en sekund ville
jag vara utan dig igen.. jag låste in mig på toaletten inne på rummet.. mormor bankade
och böna och bad mig att komma ut.. efter några minuter gjorde jag det och möttes av
hennes mjuka och varma kram.. hon höll om mig och tystade min gråt.. jag gick fram till
dig.. jag kunde inte förstå det.. hur kunde dom säga så till mig? att du skulle försvinna?
det fanns bara inte.. flera dagar gick och jag åt minimalt lite.. jag var inte hungrig.. jag
hade inte tid att äta. för jag ville bara vara med dig hela tiden.. jag har så många minnen
och jag kommer ihåg allt i detalj, vilket kanske är bra men även förjävligt.. för vissa av
dom är inte bra.. mer än detta orkar jag inte dela med er just nu.. men jag kan säga att
klockan 05.17 väckte mamma mig en november morgon den 25 2004 för att ta farväl av
min syster.. jag skrek och såg henne dra sitt sista andetag, min mamma hade namnsdag
den dagen & samma dag föddes även vår hund, samma klockslag samma år samma dag
som min syster gav någon annan sin platts..

och så till lilla klara.
man kan väl säga att klara är i trotts åldern och ganska snål haha :D
hon lär sig nya ord varje dag som alltid är lika roliga att höra när hon omedvetet säger
fel, hon hade gärna bara gått i klänningar och vill jätte gärna sminka sig varje morgon..
tro det eller ej! hon sjunger och ja det låter.. som.. äeh vi kallar det barn opera!
hon är en helgo unge som random kan komma och säga; nellie jag vill pussa dig på
kinden och sedan gå därifrån och säga jag älskar dig.. hon är en underbar liten krabat
som jag ser fram emot att se växa upp :D

& hampus, eller ja; hantus som vi barn kallar han :D
herregud.. ungen tror på tjej baciller.. varje gång man pussar han på kinden eller oftast
så torkar han bort pussen med sina tröjor.. han kan bara inte ha något som är
rosa, orange rött lila eller något det ska vara blått & grönt hälst!
han älskar bilar och när folk tutar med bilarna :D haha, han har ett underbart skratt.
& han är verkligen lite knasig.. när vi äter pasta hemma så lägger han det på huet och
säger anka och börjar kvacka som en.. haha ungen tror att han är en anka med pasta
på huet:D & han älskar att gunga & vara ute.. han gråter nästintill varje gång man går
in med han!

och så till maja!
maja den lilla plutten som man inte får släppa.. hon blir galen! hon älskar att sova!
äntligen!! hon har börjat jollra lite när man pratar med henne och ja.. vad ska man
säga.. hon skriker äter kissar bajsar precis som alla bebisar så det finns egentligen
inte så mycket att säga om henne nu när hon är så liten :P

iaf:
jag älskar mina småsyskon.. fast det är jävligt jobbigt ibland! men jag håller ut.. tänk
sen när dom blir äldre.. hoppas dom kommer att ha kul med varrandra i och med att
det bara skiljer sig ett år mellan klara och hampus och två mellan hampus och maja!
men som sagt, jag älskar dom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0