mer död än levande

just nu så säger rubriken ganska mycket av det jag kommer skriva här nedan..
stack på träning och var verkligen skit taggad på att köra ett hårt träningspass med
en massa grappling och en massa armbarrs..
träningen funka och jag körde gärnet tills sista halvtimmen då vi körde possitions
grappling.. vi börja från ett visst grepp och fortsatte sedan. envis som jag är som låg
under i en topmount och strangulerin (för er som inte förstår så satt tjejen jag grappla
med över mig jävligt tight samtidigt som hon körde en slags strypning) jag ger mig
aldrig och jag tänkte inte heller ge mig denna gången. jag kom ur hennes topmount
och fick mina poäng och ja jag räknar poäng även om det bara är träning. hon fick
tag på mig igen och även nu tänkte jag inte ge mig. men jag drabbades av andnöd
och fick panik. hon höll under tiden kvar stranguleringen som hon åter igen fått
grep om och jag kunde inte andas. jag fick panik vilket hon även beskrev efteråt att
det hade synts i mitt ansikte och hon hade aktat sig fort. kallat på hjälp och jag "såg"
inget. allt var och blev mer och mer suddigt. jag uppfattade allas röster och starkast
var min tränares röst som snabbt kom och tryckte benen mot min mage för att blodet
snabbare skulle nå hjärnan. han hjälpte mig att andas igen men fy fan vad hemskt
det var. ni kanske sitter och läser detta nu och tänker, fy fan vilken mes.
men paniken man får när man inte längre är kapabel till att dra ett andetag utan att
det tar emot. att se suddigt och inte kunna göra något åt det är hemskt. jag mådde
skit. jag låg i ca 5-10 minuter och fick åter igen min normala andningsrytm och
sakta men säkert kunde jag resa mig igen. med min tränare på ena sidan och min
trevliga träningspartner vid vars en sida staplade dom ut mig och jag fick gå ifrån
träningen.. jag är fortfarande skakig och helt vit i huvet.. jag ser inte klok ut och jag
mår verkligen inte bra just nu. uppdateringen från min sida kommer inte att vara
helt okej men jag hoppas att ni förstår det.
länkar även här till frågestunden där ni fortfarande kan ställa frågor.
nu ska jag trycka i mig några bitar av chokladen som min tränare bad min pappa
att köpa med hem så jag fick socker i mig.. kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0